تازهها
- چرا درخت محتوا میوه نمیدهد؟ | اهمیت شناخت مخاطب
- تور محتوا | روشی برای جذب مخاطب
- محتوا چیست؟ یک راهنمای ساده و کاربردی برای ورود به دنیای محتوا
- علت مرگ در فضای دیجیتال | بیهدفی در تولید محتوا
- دوست محتوایی
- بازسازی محتوا | اهمیت بازنویسی و ویرایش محتوا
- محتوا هم شد کلمه؟ | پیچیدگی کسبوکار تولید محتوا
- روغنکاری با محتوا | چگونه محتوای ارزشمندی تولید کنیم؟
- پیرایش هدف | مهمترین بخش تولید محتوا
- ستوننویسی چیست؟
- چه محتوایی تولید کنیم؟ | ۲۱ مدل محتوا که تشنۀ آنها هستیم
- اصلی تغییرناپذیر در تولید محتوا | اهمیت محتوای متنی در تولید محتوا
- چرا جستار فرم موفقی برای تولید محتوا است؟
- درسهایی از ستارگان برای تولید محتوا
- بهترین رنگ تولید محتوا | محتوای سبز، زرد یا بنفش؟
- راز تولید محتوای همیشهسبز
- چگونه بنویسیم؟ | انتخاب لحن و سبک مناسب در تولید محتوا
- اجازه ندهید متنتان مثل قطار شهربازی باشد | اهمیت سادهنویسی
- بودن و نبودن، مسئله این است | محتوا و رابطه
- چگونه توجه مخاطب را به محتوای خود جلب کنیم؟

چرا درخت محتوا میوه نمیدهد؟ | اهمیت شناخت مخاطب
اهمیت شناخت مخاطب
داشتم به این فکر میکردم که چرا انار ساوه تا این اندازه معروف است ولی مثلاً خرمای ساوه نداریم؟
جوابش بسیار ساده است. چون درخت خرما در آنجا میوه نمیدهد. برخی از درختان به زمین پر آب نیاز دارند و برخی دیگر به خاک شور و غنی. برخی در برابر آفتاب مقاوماند و برخی نه.
برای همین در هر زمینی باید درخت مناسبی را کاشت که بتواند در آن رشد کند و به بار بنشیند.
شناسایی نیاز مخاطب و بازاریابی محتوا نیز چنین است. اگر بازاریابی محتوا بستر مناسبی برای پاسخ به نیاز مخاطب را فراهم نکند، همانند آن درخت خرمایی خواهد شد که در ساوه کاشتهایم.
برای بازاریابی محتوا، نخست مخاطب و نیازهایش را شناسایی میکنیم. سپس با تولید محتوای مناسب، بستر رشد و بالندگی درخت مخاطب فراهم میشود.
پسازآن است که درخت بار میدهد. اینجاست که مخاطب به سمت ما گرایش پیدا کرده و مشتری محصول یا خدمات ما میشود.
افزون بر آن باید به این نکته توجه داشت که درخت مخاطب همچون لوبیای سحرآمیز نیست که بهسرعت رشد کرده و ما بتوانیم خیلی سریع و به مقدار زیاد از آن بهرهمند شویم.
در دنیای مجازی پرورش چنین درخت تنومندی که ریشهٔ اعتماد آن در زمین تولید محتوای درست است، نیاز به صبر دارد. صبری برای رشد واقعی آن درخت.
چند پیشنهاد برای مطالعۀ بیشتر درباره اهمیت شناخت مخاطب و جذب او:
چگونه توجه مخاطب را به محتوای خود جلب کنیم؟
اهلی کردن مخاطب به روش اگزوپری
وبلاگها
- مدرسه نویسندگی
- شاهین کلانتری
- سعید قائدی
- زهرا شجاعی
- فاطمه قربانعلیبیک
- مسعود انیس
- زهرا احمدی
- سارا حقطلب
- مریم جوینده
- نسترن کاشانی
- پگاه جهانگیرنژاد
- بهناز عبدی
- سارا کلهر
- شیرین کلانتر
- امید مدملیل
- سارا جعفریان
- نازنین ایمانی
- حدیث فرحی
- سانی بگی
- حمیده فتاحی
- شهناز نادری
- فاطمه ظهیری
- پوریا جامعی
- فاطمه موسوی
- سپیده عابدی
دیدگاهتان را بنویسید