تازه‌ها

آرشیو مطالب
روغن‌کاری با محتوا| چگونه محتوای ارزشمندی تولید کنیم؟

روغن‌کاری با محتوا | چگونه محتوای ارزشمندی تولید کنیم؟

عادله قدسی زاده

چگونه محتوای ارزشمندی تولید کنیم؟

این روزها عوامل مختلفی از هر طرف سعی می‌کنند توجه افراد را به خود جذب کنند. از تراکت پخش‌کن‌های کنار خیابان گرفته تا تیترهای اغواگر مطالب و نوتیفیکشن‌های بی‌شمار گوشی‌های هوشمند.

هرکدام هم شیوه‌ای برای کشاندن توجه آدم‌ها به کار می‌گیرند؛

وعده دادن به انجام پایان‌نامه از صفر تا صد

افشای یک رسوایی از چهره‌ای شناخته‌شده

نمایش چند کلمه اول از پیغام دوستی در یکی از پیام‌رسان‌ها.

در این بازار مکاره، هر کدام برای چند لحظه، کمی بیشتر یا کم‌تر می‌توانند نگاه افراد را به سمت خود نگه دارند. بعدازآن نوبت به تلنگر (سقلمه‌ای!) از عامل بعدی است که می‌خواهد توجه را برباید و برای خودش نگه دارد.

در میان این هیاهویی که برای جلب‌توجه برپاست، در دنیایی که هرلحظه چندین محرک تلاش می‌کنند ذهن را بر خود متمرکز کنند، برگ برنده با محتوایی است که ارزش بیشتری برای افراد ایجاد کند.

این کار ممکن است ابتدا پیچیده به نظر برسد، یا دست‌نیافتنی باشد.

ایجاد ارزش در واقع هر چیزی است که زندگی را برای مخاطب آسان کند.

می‌توان ایجاد ارزش را مثل روغن‌کاری یا تعویض واشر در نظر گرفت.

همین‌که مخاطب بتواند به کمک محتوا، صدای قیژقیژ لولایی را از زندگی‌اش حذف کند، از آشفتگی ذهنی‌اش بکاهد و چکه کردن افکارش را متوقف کند، برایش رضایت‌بخش است.

معرفی راه‌حل برای مشکلی که مخاطب دارد، راه ساده‌ای است تا بتوان محتوایی ارزشمند برای مخاطب ایجاد کرد.

 در نظر مشتریان نوشته‌ای اعتبار دارد که:

  •  راه جدیدی نشان دهد.
  •  کمک کند نظم ذهنی بیشتری داشته باشند.
  • ابزاری برای بهینه شدن فعالیت‌های روزمره معرفی کند.

تولید محتوایی معتبر که شایستگی صرف وقت و توجه بیشتری داشته باشد، نیازمند شناخت سبک زندگی، عادت‌ها و مشکل‌های مخاطب است.

این شناخت کمک می‌کند تا با توجه به کسب‌وکار، پیشنهاد‌هایی برای بهبود سبک زندگی و راه‌حلی برای مسائل افراد در قالب محتوا ارائه شده و به این سوال مهم که «چگونه محتوای ارزشمندی تولید کنیم؟» پاسخ داده شود.

 

کانال محتواتیم در تلگرام صفحۀ محتواتیم در اینستاگرام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *