سعید شریف اوغلی

مارک منسون در کتاب هنر ظریف بی‌خیالی می‌نویسد:

این همان قانون معکوس است: هر چه تلاش کنید نسبت به چیزی اطمینان بیشتری داشته باشید، احساس عدم اطمینان و ناامنی بیشتری خواهید کرد.

…ما نمی‌دانیم که آیا دوست‌داشتنی هستیم یا نه؛ نمی‌دانیم که چقدر جذاب هستیم؛ و نمی‌دانیم تا چه حد پتانسیل موفقیت را داریم. تنها راه رسیدن به این چیزها، این است که بدون اطمینان باقی بمانیم و با ذهنی باز آن‌ها را آزمایش کنیم.

محتوا نیز چنین است. هیچ‌یک از قوانین تولید محتوا به‌طور مطلق درست نیست. ممکن است یک نکته برای یک سایت بسیار مؤثر باشد و برای سایتی دیگر نه.

تنها دربارهٔ نکته‌ای می‌توانیم با قطعیت صحبت کنیم که آن را در تولید محتوای خود تجربه کرده و بازخورد گرفته باشیم.

 بنابراین ما برای این‌که بدانیم:

 چه محتوایی برای سایت ما بهتر است؟

چه چیزهایی سایت ما را موفق‌تر می‌کند؟

چگونه محتوای جذاب تولید کنیم؟

چه موضوعاتی بیشتر جذاب‌اند؟

چگونه توجه مخاطب را جلب کنیم؟

و…

باید راه‌کار مناسب را در بوتهٔ آزمایش دریابیم.

بی‌تردید منظور این نیست که بدون مطالعه، بهره‌گیری از تجربیات کسانی که در زمینهٔ کاری ما موفق بوده‌اند، بررسی شکست‌های دیگران و… دست‌به‌کار شویم، بلکه منظور این است که پس از خواندن و مطالعه آن‌ها با این تفکر شروع کنیم که روش‌ها و ترفندهای موجود را در رسانهٔ خودمان امتحان کنیم و از روی بازخوردها بهترین راه‌کار را برگزینیم و در ادامه از آن استفاده کنیم.

به بیانی دیگر، دغدغه‌مان اطمینان صددرصدی در مورد روش یا تکنیکی خاص نباشد. به این فکر کنیم که کار را آغاز کرده و با بازخوردهایی که می‌گیریم درصدد کاهش اشتباهاتمان برآییم.

کار بدون اشتباه وجود ندارد. بهترین راه برای رشد رسانه‌مان، کاستن از اشتباهاتی است که تاکنون داشته‌ایم.

 

کانال محتواتیم در تلگرام صفحۀ محتواتیم در اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *