زیبا مغربی

 

رنگ محتوا

راستش آدم‌ها همیشه موجودات دوگانه‌ای بوده‌اند که هم عشق، حمایت، شوق و محبت را می‌فهمند و هم حرص و حسد و فضولی را و در اغلب موارد هم ترکیبی هستند از هر دو دسته؛ بنابراین منی که محتوا تولید می‌کنم می‌توانم هم برای صفات خوب مخاطبان برنامه بچینم و هم برای صفات شرورانه آن‌ها.

خیلی وقت‌ها ما تولیدکنندگان محتوا می‌رویم سروقت صفات ناپسند مخاطب و او را قلقلک می‌دهیم تا مثلاً حس فضولی‌اش بجنبد و ببیند که فلان بازیگر زن به بهمان کارگردان مرد چه گفته و از این طریق وقت و توجه و مشارکت او را از آن خود می‌کنیم که در نتیجهٔ این شگرد می‌رویم داخل دسته زردها که پرمخاطب و زودبازده است اما زودگذر.

گاهی هم تلاشمان این است که خیلی درست و اصولی محتواهای مفید، کاربردی، باارزش افزودهٔ بالا و به قولی محتوای سبز برای مخاطب خود فراهم ‌کنیم که آن هم طرفدارهای پروپاقرص خودش را دارد، دیر بازده است اما با ماندگاری بالاتر؛ ولی خوشبختانه یا متأسفانه دنیای بازار بیشتر از این‌ها طلب می‌کند.

این روزها رنگ‌هایی بیشتر اهمیت پیدا می‌کنند که می‌توانند محتوای ما را از سایر محتواها، متفاوت و چشم‌گیر کنند که مثال بارزش همان گاو بنفش آقای ست گادین است. مسئلهٔ امروز کمتر به نوع محتوای ما و بیشتر بر سر این است که بتوانیم منحصربه‌فرد و چشم‌گیر باشیم (رنگ محتوا) و کاری کنیم که ما را در زمینه‌ای مشترک میان صدها هزار محتوای دیگر متمایز کند؛ حالا می‌خواهد مایل به زرد باشد یا سبز مهم نیست اما باید کمی بنفش از نوع جیغ داشته باشد.

 

کانال محتواتیم در تلگرام صفحۀ محتواتیم در اینستاگرام

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *