سعید شریف اوغلی

مهم‌ترین هدف تولید محتوا جلب توجه جامعۀ ‌هدف یعنی مخاطب است. پس باید محتوایی تولید کنیم که نیاز آن‌ها را برطرف کند.

سؤال اینجاست که چگونه محتوای خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهیم تا با سایت ما آشنا شوند؟

پاسخ این است:

 حضور در هر جایی که احتمال حضور مخاطب ما وجود دارد، مانند همایش‌ها، استارت آپ‌ها، پادکست‌ها و سایت‌ها و دیگر رسانه‌هایی که مخاطب ما در آن‌ها حضور دارد و یا اخبار مربوط به آن‌ها را دنبال می‌کند.

دن نوریس در کتاب ماشین محتوا به این موضوع اشاره کرده و می‌گوید تا زمانی که هنوز شناخته نشده‌ایم که بتوانیم توجه‌ها را به خود جلب کنیم، هفتاد درصد تلاش خود را صرف ارائه محتوایی غیر از محتوای اصلی خود بکنیم.

پست گذاری مهمان در سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگران، تولید محتوای مشارکتی، شرکت در پادکست‌های دیگران و … و سی درصد باقیمانده را صرف تولید محتوای تخصصی خودمان بکنیم.

این کار تا زمانی که مخاطبان، ما را بشناسند و به سمت رسانة ما بیایند ادامه خواهد داشت.

سپس می‌توانیم درصد مشارکت در رسانه‌های دیگران را کاسته و بیشتر به تولید محتوای تخصصی خودمان بپردازیم.

وی اضافه می‌کند که هرگز نباید برنامه‌های مشارکتی در تولید محتوا با دیگران را به صفر برسانیم چراکه مخاطبان کنونی ما به اندازة کافی محتوای ما را به اشتراک نمی‌گذارند.

بنابراین ما برای این‌که توسط افراد جدید دیده شویم و نیاز داریم که همیشه در سایت‌های دیگران حضور داشته باشیم.

دو پیشنهاد دیگر برای جلب توجه مخاطب:

اهلی کردن مخاطب به روش اگزوپری

گفت‌وگو و تعامل با مخاطب

 

کانال محتواتیم در تلگرام صفحۀ محتواتیم در اینستاگرام

2 پاسخ

  1. بازتاب: تولید محتوای با کیفیت برای وب سایت - شرکت نرم افزاری هلما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *