تازهها
- چرا درخت محتوا میوه نمیدهد؟ | اهمیت شناخت مخاطب
- تور محتوا | روشی برای جذب مخاطب
- محتوا چیست؟ یک راهنمای ساده و کاربردی برای ورود به دنیای محتوا
- علت مرگ در فضای دیجیتال | بیهدفی در تولید محتوا
- دوست محتوایی
- بازسازی محتوا | اهمیت بازنویسی و ویرایش محتوا
- محتوا هم شد کلمه؟ | پیچیدگی کسبوکار تولید محتوا
- روغنکاری با محتوا | چگونه محتوای ارزشمندی تولید کنیم؟
- پیرایش هدف | مهمترین بخش تولید محتوا
- ستوننویسی چیست؟
- چه محتوایی تولید کنیم؟ | ۲۱ مدل محتوا که تشنۀ آنها هستیم
- اصلی تغییرناپذیر در تولید محتوا | اهمیت محتوای متنی در تولید محتوا
- چرا جستار فرم موفقی برای تولید محتوا است؟
- درسهایی از ستارگان برای تولید محتوا
- بهترین رنگ تولید محتوا | محتوای سبز، زرد یا بنفش؟
- راز تولید محتوای همیشهسبز
- چگونه بنویسیم؟ | انتخاب لحن و سبک مناسب در تولید محتوا
- اجازه ندهید متنتان مثل قطار شهربازی باشد | اهمیت سادهنویسی
- بودن و نبودن، مسئله این است | محتوا و رابطه
- چگونه توجه مخاطب را به محتوای خود جلب کنیم؟

چگونه توجه مخاطب را به محتوای خود جلب کنیم؟
مهمترین هدف تولید محتوا جلب توجه جامعۀ هدف یعنی مخاطب است. پس باید محتوایی تولید کنیم که نیاز آنها را برطرف کند.
سؤال اینجاست که چگونه محتوای خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهیم تا با سایت ما آشنا شوند؟
پاسخ این است:
حضور در هر جایی که احتمال حضور مخاطب ما وجود دارد، مانند همایشها، استارت آپها، پادکستها و سایتها و دیگر رسانههایی که مخاطب ما در آنها حضور دارد و یا اخبار مربوط به آنها را دنبال میکند.
دن نوریس در کتاب ماشین محتوا به این موضوع اشاره کرده و میگوید تا زمانی که هنوز شناخته نشدهایم که بتوانیم توجهها را به خود جلب کنیم، هفتاد درصد تلاش خود را صرف ارائه محتوایی غیر از محتوای اصلی خود بکنیم.
پست گذاری مهمان در سایتها و وبلاگهای دیگران، تولید محتوای مشارکتی، شرکت در پادکستهای دیگران و … و سی درصد باقیمانده را صرف تولید محتوای تخصصی خودمان بکنیم.
این کار تا زمانی که مخاطبان، ما را بشناسند و به سمت رسانة ما بیایند ادامه خواهد داشت.
سپس میتوانیم درصد مشارکت در رسانههای دیگران را کاسته و بیشتر به تولید محتوای تخصصی خودمان بپردازیم.
وی اضافه میکند که هرگز نباید برنامههای مشارکتی در تولید محتوا با دیگران را به صفر برسانیم چراکه مخاطبان کنونی ما به اندازة کافی محتوای ما را به اشتراک نمیگذارند.
بنابراین ما برای اینکه توسط افراد جدید دیده شویم و نیاز داریم که همیشه در سایتهای دیگران حضور داشته باشیم.
دو پیشنهاد دیگر برای جلب توجه مخاطب:
اهلی کردن مخاطب به روش اگزوپری
کانال محتواتیم در تلگرام | صفحۀ محتواتیم در اینستاگرام
2 پاسخ به “چگونه توجه مخاطب را به محتوای خود جلب کنیم؟”
دیدگاهتان را بنویسید
وبلاگها
- مدرسه نویسندگی
- شاهین کلانتری
- سعید قائدی
- زهرا شجاعی
- فاطمه قربانعلیبیک
- مسعود انیس
- زهرا احمدی
- سارا حقطلب
- مریم جوینده
- نسترن کاشانی
- پگاه جهانگیرنژاد
- بهناز عبدی
- سارا کلهر
- شیرین کلانتر
- امید مدملیل
- سارا جعفریان
- نازنین ایمانی
- حدیث فرحی
- سانی بگی
- حمیده فتاحی
- شهناز نادری
- فاطمه ظهیری
- پوریا جامعی
- فاطمه موسوی
- سپیده عابدی
بسیار زیبا
[…] داشته باشند اما نوشتن در مورد این رسوایی بدترین راه جلب مخاطب به سایت خود […]