سعید شریف اوغلی

سئو چیست؟

ما برای سایت خود محتوا تولید می‌کنیم و خدمات یا محصولاتی ارائه می‌دهیم؛ اما این به‌تنهایی برای فروش کافی نیست.

اگر ما محصولات یا خدماتی عالی داشته باشیم ولی جلوی چشم مخاطبان نباشیم، فروش اتفاق نخواهد افتاد.

باید کاری کنیم که دیده شویم تا مخاطبان خدمات یا محصولات مورد نیازشان را از ما خریداری کنند.

 حالا چه‌کار کنیم؟

 امروزه مخاطبان با جستجو در گوگل به دنبال خدمات موردنیاز خودشان می‌گردند، پس باید در گوگل شناخته شویم.

این یعنی سئو.

 سئو به مجموعه کارهایی گفته می‌شود که کمک می‌کند سایت ما در نتایج جستجو در گوگل (هر موتور جستجوی دیگری) رتبه بهتری بگیرد.

سئو کاری می‌کند که ما بیشتر دیده شویم و کاربران، بیشتر در سایت ما باقی بمانند تا احتمال خرید خدمات یا محصولات ما بالاتر رود.

 

سئو یعنی افزایش فروش؟

سئو به‌تنهایی باعث افزایش فروش نمی‌شود. ما با سئو در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیریم، اما توانایی فروش و کیفیت محصول موضوع دیگری است.

کیفیت محصول ما باید درخور باشد و مهارت‌های فروش را بدانیم تا هنگامی‌که مخاطب با ما ارتباط برقرار کرد بتوانیم محصول و خدمات خود را بفروشیم و آن‌ها نیز راضی باشند.

به‌عبارتی‌دیگر سئو یک ابزار لازم است، اما کافی نیست.

 

آیتم‌های سئو کردن

کلمات کلیدی، قالب سایت، سرعت سایت، شبکه‌های اجتماعی و داشتن لینک از سایت‌های دیگر، ازجمله آیتم‌هایی است که در سئو مؤثر است.

طبق اعلام رسمی گوگل، این موتور جستجو آیتم‌های مختلفی را برای بررسی سئوی سایت‌ها در نظر می‌گیرد که تنها برخی از آن‌ها را اعلام کرده است؛ بنابراین باید با کار و تلاش مستمر به ناگفته‌ها نیز پی برد و آن‌ها را بر روی سایت خود اعمال کرد.

 

خودمان سئو کنیم یا به دیگران بسپاریم؟

سئو را می‌توانیم خودمان انجام دهیم یا برون‌سپاری کنیم. به‌هرروی بهتر است که به‌صورت کلی با سئو آشنا باشیم که در صورت برون‌سپاری نیز بتوانیم با تیم سئوکار تعامل درست‌تری برای بهبود سایتمان داشته باشیم.

 

کانال محتواتیم در تلگرام صفحۀ محتواتیم در اینستاگرام

 

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *