فاطمه قائد رحمتی

 

هنگامی‌که یک وبلاگ ایجاد می‌کنید، اولین قدم برای موفقیت، ایجاد محتوای قانع‌کننده برای افزایش ترافیک و تعامل است.

بهترین محتوایی که می‌تواند باعث موفقیت شما شود، محتوای همیشه‌سبز است.

 

اما محتوای همیشه‌سبز چیست؟

محتوای همیشه‌سبز محتوایی است که خواننده شما، همیشه آن را بخواهد.

این نوع از محتوا برای محبوب شدن به تغییرات فصلی نیاز ندارد و همیشه در طول­ سال­‌ها جستجو می‌شود.

 

محتوای همیشه‌سبز انواع مختلفی دارد:

محتواهای آموزشی: مردم همیشه به دنبال راهی برای چگونگی انجام دادن کارها هستند. این نوع از محتوا هیچ تاریخ انقضایی ندارد و همواره در گوگل جستجو می‌شود.

لیست‌ها: محتواهایی که عمر مفید طولانی دارند. مثلاً «5 راه برای …»، «3 راهکار …».

نقد و بررسی: نقد و بررسی یا Review یکی از انواع محتواهایی است که میزان ماندگاری بالایی دارند؛ مانند «بررسی بهترین تورهای مسافرتی»، «نقد و بررسی یک کتاب».

مشاوره و توصیه: مردم همیشه به دنبال مشاوره هستند. مشاوره و ارائه توصیه­ بر اساس مشکلاتی که مخاطب با آن­ها دست‌وپنجه نرم می‌کند یکی از محتواهای محبوب است.

 

چرا باید محتوای همیشه‌سبز ایجاد کنیم؟

دلایل بسیار زیادی هست که باید به تولید محتوای همیشه‌سبز بپردازیم، ازجمله:

 

افزایش ترافیک از طریق سئو

هنگامی‌که محتوای همیشه‌سبز تولید می‌کنید، شانس خود را برای موفقیت در سئو افزایش می‌دهید، زیرا با هدف‌گیری کلمات کلیدی خاص، به­‌طور مداوم سئو شما بهبود می‌یابد و ترافیک جستجو افزایش می‌یابد.

این نوع از محتوا به شما کمک می‌کند تا مخاطبان مناسب را به سایت خود هدایت کنید.

ایجاد پست‌هایی که به­‌طور مداوم جستجو می‌شوند، راهی عالی برای جذب خوانندگان از طریق رسانه­‌های اجتماعی است.

می‌توانید پست‌های خود را در پروفایل­‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید و از آنجایی‌که همیشه مورداستفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند تازگی خود را حفظ کنند.

 

کسب درآمد از وبلاگ شما

تولید محتواهایی که همیشه مورداستفاده قرار می‌گیرند، حتی اگر سال­‌ها پیش آن­ها را منتشر کرده‌اید، می‌تواند ترافیک طبیعی ایجاد کند و نرخ بازدید از سایت را افزایش دهد.

می‌توانید با اضافه کردن لینک­‌های وابسته و ارائه راهنمایی برای خرید محصولات یا خدمات خود، کسب درآمد کنید.

 

چگونه محتوای همیشه‌سبز ایجاد کنیم؟

واقعیت این است که شما احتمالاً در حال ایجاد محتوای همیشه‌سبز هستید، بدون اینکه متوجه آن باشید.

ابتدا تقویم محتوای خود را بر اساس اهداف و مخاطبان خود تنظیم کنید و بعد شروع کنید به تولید محتوا.

اهداف شما چیست؟

حالا نیاز دارید که خودتان را با کمی سئو آشنا کنید.

در مورد کلمات کلیدی حوزه خود تحقیق کنید. حالا به دنبال نیازها و مشکلات مخاطبان ایده‌­آل خود در اطراف این کلمات باشید.

در پایان روز محتوای همیشه‌سبز برای سایت شما واقعاً شگفت‌انگیز است، برای رشد مخاطبان، افزایش ترافیک سایت و فروش محصولات و خدماتتان.

هنگامی‌که محتوای خود را برای مخاطبان مورد هدف خود که ارزش آن را می‌دانند ایجاد کرده‌­اید، می‌توانید آن­ها را به مشتری بالقوه تبدیل کنید و در کسب‌وکار خود به موفقیت بزرگی دست پیدا کنید.

 

مطلب پیشنهادی:

بهترین رنگ تولید محتوا | محتوای سبز، زرد یا بنفش؟

 

کانال محتواتیم در تلگرام صفحۀ محتواتیم در اینستاگرام