عادله قدسی زاده

دوست محتوایی

دوستانی هستند که هر چند سال یک بار برای تجدید خاطره زمانی پیدا می‌کنی تا با آن‌ها دیداری داشته باشی. با این گروه می‌توانی از خاطرات گذشته حرف بزنی و مسیر زندگی را تعریف کنی. این دوستان ممکن است همکلاسی‌های قدیم باشند، همکارهای شرکت قبلی یا هم‌سفر سال‌های گذشته. دنیایشان با تو فرق دارد. هر دفعه چیزی متفاوت در زندگی‌شان توجهت را جلب می‌کند.

دوستان دیگری هم هستند که تعدادشان کم‌تر است. آدم‌هایی که هر جور شده سعی می‌کنی هر هفته برنامه‌ای با آن‌ها تنظیم کنی و بی‌خبر از احوالشان نمانی. تک‌تک افراد این گروه ارزش ویژه‌ای برایت دارند. انتخاب کرده‌ای که آن‌ها را در زندگی‌ات نگهداری و بودنشان سطح زندگی تو را بالا می‌برد.

این روز‌ها اینترنت و فضای مجازی مثل گیاهی رونده، از هر طرفی وارد زندگی شده است. با داشتن یک موبایل به‌راحتی می‌توان به دنیایی از اطلاعات، پرسش‌ها و پاسخ‌ها وارد شد. این حضور دائم بعضی جنبه‌های زندگی را تغییر داده و بخش‌های جدیدی به آن اضافه کرده است. از جملهٔ این بخش‌های جدید رابطه‌هایی است که با محتوا ساخته می‌شود.

حجم مطالبی که در اینترنت وجود دارد خیلی زیاد است. اغلب افراد تنها به بخش کوچکی از آن مراجعه می‌کنند. از بین همین بخش کوچک هم، انتخاب می‌کنند که برای کدام‌یک زمان بیشتری صرف کنند. بخشی از محتوا، برای افراد نقش همان گروه اول دوست‌ها و آشنایان را دارد. گاهی اگر محتوای جذابی از این گروه به دستشان برسد، به آن سر می‌زنند؛ اما نیازی نمی‌بینند که به‌طور منظم به آن مراجعه کنند.

اما گشت‌وگذار در اینترنت گاهی باعث می‌شود چشم آدم به وب‌سایتی بخورد که همیشه حرفی برای زدن دارد. تکرار این تجربه باعث می‌شود تمایل به مراجعه به آن بیشتر شود. انگار دوستی است که حرف زدنش حال آدم را خوب می‌کند. حرف‌هایی می‌زند که بین آن‌ ایده‌هایی برای بهتر شدن زندگی، پنهان است.

تابه‌حال فکر کرده‌اید که چه بخش‌هایی از اینترنت را وارد دایرهٔ دوستان نزدیک خود کرده‌اید؟ دوستان محتوایی شما چه کسانی هستند؟

کانال محتواتیم در تلگرام | صفحۀ محتواتیم در اینستاگرام

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *