تازهها
- چرا درخت محتوا میوه نمیدهد؟ | اهمیت شناخت مخاطب
- تور محتوا | روشی برای جذب مخاطب
- محتوا چیست؟ یک راهنمای ساده و کاربردی برای ورود به دنیای محتوا
- علت مرگ در فضای دیجیتال | بیهدفی در تولید محتوا
- دوست محتوایی
- بازسازی محتوا | اهمیت بازنویسی و ویرایش محتوا
- محتوا هم شد کلمه؟ | پیچیدگی کسبوکار تولید محتوا
- روغنکاری با محتوا | چگونه محتوای ارزشمندی تولید کنیم؟
- پیرایش هدف | مهمترین بخش تولید محتوا
- ستوننویسی چیست؟
- چه محتوایی تولید کنیم؟ | ۲۱ مدل محتوا که تشنۀ آنها هستیم
- اصلی تغییرناپذیر در تولید محتوا | اهمیت محتوای متنی در تولید محتوا
- چرا جستار فرم موفقی برای تولید محتوا است؟
- درسهایی از ستارگان برای تولید محتوا
- بهترین رنگ تولید محتوا | محتوای سبز، زرد یا بنفش؟
- راز تولید محتوای همیشهسبز
- چگونه بنویسیم؟ | انتخاب لحن و سبک مناسب در تولید محتوا
- اجازه ندهید متنتان مثل قطار شهربازی باشد | اهمیت سادهنویسی
- بودن و نبودن، مسئله این است | محتوا و رابطه
- چگونه توجه مخاطب را به محتوای خود جلب کنیم؟

تور محتوا | روشی برای جذب مخاطب
روشی برای جذب مخاطب
لپتاپ را روشن و مرورگر را باز میکنی، به وبسایت موردعلاقهات سر میزنی و مطلبی را میبینی که برایت جذاب است.
در میان متن میبینی به مطلب دیگری اشاره شده، در پنجرهٔ جدیدی آن را باز میکنی تا بعد از خواندن این نوشت، سراغش بروی.
در ادامه چند مطلب دیگر هم در پنجرههای جدید باز میشوند. در انتهای صفحه هم عنوانهای پیشنهادی چشمت را میگیرند و یکی دو تا از آنها را به صف پنجرههای مرورگر اضافه میکنی…
همین اتفاق در مورد صفحههای بعدی هم میافتد و ناگهان میبینی که پنجرههای به هم فشرده قطاری هستند در انتظار خوانده شدن.
انگار ماهیای باشی مشغول شنا در آبهای آزاد، ناگهان ببینی توری از محتواهای به هم بافتهشده اطرافت را گرفته و وقتی در دام آن افتادی گریز از آن آسان نیست.
یکی از روشهای درگیر کردن مخاطب، ایجاد یک قلاب یا دام است.
این روش کمک میکند محتوا جذابیت کافی برای نگه داشتن مخاطب را داشته باشد.
راجع به قلاب در تولید محتوا زیاد صحبت شده و راهکارهای مختلفی برای آن پیشنهاد شده است.
به کمک این تکنیکها میتوان محتوایی ایجاد کرد که مخاطب با نگاه کردن به آن بهطور ناخودآگاه شروع به خمیازه کشیدن نکند.
نگاه کلیتر میتواند ایجاد یک تور باشد بهجای استفاده از قلاب.
اتصال قطعات مختلف محتوای تولیدی با گرههایی محکم میتواند باعث اشتیاق بیشتر مخاطب و جذب او به مطالعهٔ محتوا باشد.
این نگاه میتواند هنگام ایجاد تقویم محتوا کمک کند.
وقتی در حال تعریف و چیدن قطعات محتوا هستیم، توجه به نکتههایی که میتواند رشتههای جداگانهٔ محتوا را به هم گره بزند و در انتها تصویر کاملی از یک موضوع برای مخاطب ایجاد کند، باعث میشود تا بهجای ماهیگیری با قلاب، از رشتههای درهمتنیده محتوا توری جذاب بافته شود که اشتیاق بیشتری برای ماندن در وبسایت شما در مخاطب ایجاد کند.
برای من اغلب چنین تجربهای وقتی رخ میدهد که برای خواندن یک مقاله سایت متمم را باز میکنم.
بعد از مدتی به خودم میآیم و میبینم مشغول پرسه زدن در توری از مطالب هستم، مقالههایی که بر اساس موضوع در میان متن پیشنهاد شدهاند یا در انتهای مطلب بهعنوان موارد مرتبط معرفی شدهاند.
این مقالات بهقدری جذاب هستند که نتوانم در برابر وسوسهٔ خواندن آنها مقاومت کنم و بیش از آنچه پیشبینی کرده بودم در سایت بمانم.
وبلاگها
- مدرسه نویسندگی
- شاهین کلانتری
- سعید قائدی
- زهرا شجاعی
- فاطمه قربانعلیبیک
- مسعود انیس
- زهرا احمدی
- سارا حقطلب
- مریم جوینده
- نسترن کاشانی
- پگاه جهانگیرنژاد
- بهناز عبدی
- سارا کلهر
- شیرین کلانتر
- امید مدملیل
- سارا جعفریان
- نازنین ایمانی
- حدیث فرحی
- سانی بگی
- حمیده فتاحی
- شهناز نادری
- فاطمه ظهیری
- پوریا جامعی
- فاطمه موسوی
- سپیده عابدی
دیدگاهتان را بنویسید