بیهدفی در تولید محتوا
یکی از دوستان ملانصرالدین درگذشته بود. از او پرسیدند: علت مرگ دوستت چه بوده است؟ ملا گفت: آن خدابیامرز علت زندگیاش معلوم نبود تا چه رسد به علت مرگش!
گاهی حکایت تولید محتوا در فضای دیجیتال نیز چنین است. برخی تولیدکنندگان محتوا بهطور مستمر به تولید محتوا میپردازند، اما نمیدانند هدفشان چیست. پس از سالها تولید محتوا در حوزه دیجیتال وقتی به نتیجهای نمیرسند تصمیم به رها کردن آن میگیرند. اینجاست که سئوی سایت، کیفیت بصری پایین و چیزهایی ازایندست را بهعنوان علت مرگ حرفهٔ خود در فضای دیجیتال میدانند درصورتیکه علت اصلی، تولید بیهدف محتوا بوده است.
وقتی هدف نداشته باشیم تولید محتوای ما دچار پراکندگی شده و راه بهجایی نمیبرد.
این بدان معنا نیست که امکان تغییر در طول مسیر وجود ندارد، بلکه هدف، جهت کلی را مشخص میکند و در طول مسیر میتوان کاستیها را پیدا کرد و به اصلاح آن پرداخت.
اینگونه هدفمان در طول مسیر روشنتر میشود و محتوای ما مسیر دقیق خود را پیدا میکند، اما اگر این هدف وجود نداشته باشد (با تولید بیهدف محتوا) کاری از پیش نخواهیم برد.
این خیلی نکتۀ مهمی هست که اغلب نادیده گرفته میشه. ممنون از بیان مختصر و مفید این مهم.