ناهید عبدی

اهمیت نویسندگی در تولید محتوا

«چندرسانه‌ای شدن به ما این امکان را می‌دهد که پیام خود را از طریق ویدئو، انیمیشن، صوت و روش‌هایی دیگر ارائه دهیم؛ اما تمام این‌ها به چیزی نیاز دارند. آن‌ها هنوز به نویسندگی محتاج‌اند.»

اندی ماسلن درست می‌گوید.

 

اصل اساسی و بدون تغییر در فضای محتوا، تمرکز بر نویسندگی و تولید محتوای متنی است.

اینترنت چیزهای زیادی را تغییر داده است و این امکان را فراهم ساخته تا محتوا با انواع لباس‌های مبدل به بازار عرضه شود؛ اما یک اصل را تغییر نداده است:

محتوای خوب از دل یک متن خوب زاده می‌شود.

ریشۀ انواع مختلف محتوا در رعایت اصول نویسندگی همچنان پابرجاست.

هر نوع از اشکال مختلف محتوا، شکل تغییریافتۀ یک متن است. ارزش محتوایی از دل یک متن خوب زاده می‌شود.

ریشه‌های مکندۀ درخت محتوا در کلمات نوشته‌شده، ساختار متن و مفهوم کلیدی محتوا، قرار دارند و سرنوشت نهایی محتوا را تعیین می‌کنند.

 

یادگیری اصول سئو بسیار مهم است.

آشنا شدن با سبک‌های مختلف تولید محتوا ارزشمند است.

توجه به کمیت و کیفیت محتوا حائز اهمیت است.

اما توجه به همۀ این‌ها ممکن است ذهن خالق محتوا را به بیراهه بکشاند و این تصور را برایش ایجاد کند که صرفاً برای جذب موتورهای جستجو باید محتوا تولید کند.

اما وقتی زاویۀ دید تولیدکنندۀ محتوا ارتقا می‌یابد، تمرکز را صرفاً بر روی تولید محتوایی ارزشمند که بتواند مخاطب را درگیر خودش کند، معطوف می‌سازد.

کاربران وب و مخاطبان انواع محتوا، فارغ از نوع محتوایی که ترجیح می‌دهند ببینند و بشنوند (صوت، ویدئو، عکس نوشته، متن) به دنبال این هستند که در ازای زمان صرف‌شده، به فایده و ثمره‌ای دست پیدا کنند.

تمرکز بر روی فروش محتوا، درآمدزایی و بازارسازی، بدون توجه به ارزش محتوایی، سازمان تولید محتوا را به یک آژانس تبلیغاتی بدل خواهد کرد.

آژانسی که تنها وظیفه‌اش متقاعدسازی است و خواهان یک رابطۀ بده بستان است.

اما وقتی تمرکز بر روی ایجاد ارزش برای مخاطب باشد، تولیدکنندۀ محتوا به‌جای اینکه روی نقش «گیرنده و به دست آورنده» متمرکز شود، روی نقش «دهنده و خلق‌کنندۀ ارزش» تمرکز دارد.

مطمئناً این نوع محتوا خیلی ساده‌تر به بازارسازی و درآمدزایی منجر می‌شود.

 

تمرکز بر تولید چنین محتوایی با تمرکز بر درست‌نویسی و زیبانویسی میسر خواهد شد نه صرفاً تلاش برای راضی کردن موتورهای جستجو از طریق محدود کردن خود به قوانین سئو.

یک متن خوب به شکلی غیرمستقیم، هم‌جهت و همسو با قوانین سئو و ترجیحات موتورهای جستجو خواهد بود.

 

کانال محتواتیم در تلگرام صفحۀ محتواتیم در اینستاگرام

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *