سفره رنگین محتوا
یک سفره غذای ایرانی را در نظر بگیرید. دیس برنج و ظرف خورشت یا کباب در وسط سفره نشستهاند. اطرافشان همهچیز بر اساس غذای اصلی چیده شده، در ظرفهایی کوچکتر کنار دیس بزرگ غذای اصلی، ترشی و سبزیخوردن برای بهتر کردن طعم غذای اصلی قرار دارند.
نمکپاش و فلفلپاش هم در سفره حضور دارند. تمام این اجزا، حق انتخابی برای تنظیم طعم غذا طبق ذائقه افراد مختلف فراهم میکنند.
میتوان به انتخاب نوع محتوا هم مثل چیدن یک سفره نگاه کرد. با تولید و نشر انواع مختلف محتوا میتوان آن را در معرض دید مخاطب قرار داد.
از مقاله و فایل صوتی، تا اینفوگرافیکهای متحرک، هرکدام ظرفهایی هستند که میتوان محتوا را در قالب آنها ریخت.
انتخاب این ظرف برای محتوا بر اساس رسانه موردنظر، بر اساس هدف و پیامی که قرار است منتقل شود صورت میگیرد.
ممکن است یک کسبوکار با توجه به نوع مخاطب و استراتژیهای بازاریابی، یکی از انواع محتوا را ترجیح دهد.
این انتخاب مثل انتخاب ظرفی است که برای غذای اصلی در نظر گرفته میشود.
این ظرف قرار است بیشترین حجم غذا را در سفره داشته باشد. بقیه اجزای سفره با توجه به محتوای این ظرف انتخاب میشوند.
وبسایت رنگی رنگی بیشتر محتوای خود را در قالب تصویر منتشر میکند. این وبسایت بهعنوان چاشنی کنار انواع عکسهای منتشر شده، توضیحی را در ظرفهای کوچکتری در سفرهاش قرار میدهد.
چنل بی که این روزها طرفداران خودش را پیدا کرده سفرهای رنگین از انواع محتوا چیده، که آدم را وسوسه میکند مشتری دائمی آن شود.
چنل بی به روایت داستانهایی واقعی در قالب پادکست میپردازد.
در وبسایت چنل بی میتوان چاشنیهایی برای این روایتها پیدا کرد. اخبار تازه راجع به هر روایت و رویدادهای بعدی مرتبط با آنها را میتوان به شکل مقالهها و تصاویر پیدا کرد.
چنل بی پا را از فراهم کردن سفرهای وسوسهبرانگیز فراتر گذاشته است.
در وبلاگ چنل بی توصیههایی سخاوتمندانه برای تهیه غذایی به همین خوشمزگی در اختیار مخاطبان قرار داده شده است.
ایده گرفتن از نمونههایی که در راه تولید محتوا موفق عمل کردهاند کمک میکند گامهای باثباتتری در این مسیر برداریم.
در سفره رنگین محتوای شما چه نوع محتوایی به چشم میخورد؟
عالیی بود مث همیشه